Warenhuis Hudson’s Bay opent in augustus de deuren voor Nederland

Deze zomer openen de eerste tien warenhuizen van het Canadese Hudson’s Bay hun deuren in Nederland. De internationale keten wordt gezien als de opvolger van V&D, dat eind december 2015 failliet werd verklaard. Deze vergelijking is niet zo raar: ook Husdon’s Bay is een warenhuis dat meerdere merken onder één dak samenbrengt. Bovendien heeft Hudson’s Bay de oude V&D-panden aangekocht om hier de eigen winkels in te openen.

Daar houden – volgens het Canadese bedrijf zelf – de vergelijkingen wel weer op. Hudson’s Bay wil met nadruk geen discounter zijn, maar ook geen luxe goederen in het hogere segment aanbieden. De Nederlandse winkels van Hudson’s Bay richten zich op een gewoon, Nederlandse publiek.

“We zijn er voor Nederlanders, niet voor Chinese toeristen.” – Jerry Storch, CEO Hudson’s Bay

Een laboratorium voor warenhuizen knowhow

In de nieuwe warenhuizen is een grote rol weggelegd voor technologie en snel wisselende collecties. Hiermee wordt ingespeeld op de behoeften van de klant. Hudson’s Bay beschouwt hun winkels in Nederland dan ook als laboratorium van het bedrijf. Het Canadese warenhuis heeft hier immers de unieke kans om helemaal opnieuw te beginnen.

“We hebben veel knowhow van warenhuizen opgedaan en passen hier de nieuwste inzichten toe. Dit is nieuw, nieuw, nieuw.” – Richard Baker, CEO Hudson’s Bay

Naar alle waarschijnlijkheid kunnen de filialen in Leiden en Amsterdam deze augustus als eerste geopend worden.